Емблематичният „Шанел №5“ навършва 100 години

„Само Шанел No 5“ провокативно отговаря Мерилин Монро на въпроса какво облича в леглото. Парфюмът, който е обезсмъртен в киното и чиито рекламни лица са били Катрин Деньов и Никол Кидман, е един от най-известните и най-продаваните в света. Сега ароматът навършва 100 години, предаде АФП.

Габриел Шанел, която нарушава догмите за женския гардероб, предлага през 1921 г. парфюм, който е не по-малко новаторски, предаде БТА.

„Името му, аромата, чистите прави линии на флакона, допринасят той да стане символ на Лудите години. С името – обикновена цифра, която обозначава избраната проба, Шанел къса с традициите и навлиза в абстрактното“, казва Жули Дейдие, която отговаря за историческото наследство в модната къща.

Габриел Шанел иска нещо различно от флоралната и природна традиция от 19-и век и замисля аромата „с мирис на жена“ като рокля висша мода.

„Изкуствен парфюм, повтарям изкуствен, като рокля, т.е. произведен. Аз се занимавам с шиене. Не искам нито роза, нито момина сълза. Искам парфюм с няколко съставки“.

Парфюмерийният експерт Ернест Бо, който е натоварен с тази задача, създава композиция, която не възпроизвежда съществуващ в природата аромат. „Номер 5“ мирише на Шанел. Той се разпознава веднага по атипичния аромат, който се дължи на много синтетични молекули, алдехиди, които внасят свежест с флорални нотки и му придават „абстрактна“ страна.

Чистата линия на флакона в черно и слонова кост е променена леко през годините, но запазва вечната си простота. Тя е коренно противоположна на характерната за епохата пищност на презентацията. „Влагам всичко в парфюма, нищо в презентацията“ – заявява Габриел Шанел.

В реклама във в. „Ню Йорк таймс“ от 2028 г. парфюмът е сравнен с „младежките и модерни“ тоалети на дизайнерката.

За друга реклама в американски списания през 1937 г. Габриел Шанел решава да е лице на парфюма.

Към сниимката ѝ, направена от фотографа Франсоа Колар през 1937 г. в х-л „Риц“, е добавен текстът „Габриел Шанел е преди всичко актриса по душа. Роклите и парфюмите ѝ са създадени с перфектен драматичен инстинкт. „No 5″ е като нежна музика, която подчертава любовен акцент. Той разпалва въображението и оставя незаличима следа в спомените на действащите лица“.

През следващите десетилетия киното и актрисите го използват много, което допринася за реномето му на „парфюм на парфюмите“ и го прави един от най-продаваните в света. Снимка на Мерилин Монро, която се парфюмира с „No 5“, е използвана за рекламата му през 2013 г. Лица на парфюма са били също Сузи Паркър, Катрин Деньов, Карол Буке, Никол Кидман, Марион Котияр.

Любопитно – Източник : Факти.бг
RSS новини от България

Коментарите са затворени