Бизнес колапс! Заводът за волани в Благоевград ще бъде закрит

Решението на канадския собственик Exco Technologies ще засегне три завода с 1400 работници

0

Южноафриканската Automotive Leather Company (ALC) прекратява изцяло производството на кожени автомобилни тапицерии в България. Чрез местното си дружество „АЛС България“ компания има общо три завода в страната с около 1400 души персонал. Решението за закриване на бизнеса е взето от собственика на ALC – канадската Exco Technologies, а работниците са били уведомени в петък, научи „Капитал“ от управителя на българската компания Шон Бош.

Крайната стъпка идва на фона на влошаващи се финансови резултати през последните две години в комбинация с липса на работна ръка и ценови натиск от клиентите, сподели Капитал.

През 2017 г. „АЛС България“ понижи приходите си с 24% до 122.7 млн. лв., а загубата се задълбочи от 1.4 до 8.6 млн. лв. За 2018 г. все още няма обявени резултати. Перспективите за развитие в бъдеще явно са оценени от Exco Technologies като неблагоприятни заради задълбочаващия се недостиг на работна ръка. В същото време „АЛС България“ не е успяла да договори корекция на цените с най-големия си клиент, която да отрази разходите за производство, уточни Бош. Дружеството работи основно за BMW, като през последните години прави тапицерии главно за Mini.

Интересно е да се отбележи, че резултатите на германския производител на луксозни автомобили BMW показват, че през декември продажбите на модела Mini са намалели с 11.3%, а за цялата 2018 г. – с 2.8%. Това е единственият бранд на групата, който отчита по-малко продажби в сравнение с предходната година.

Първите индикации за проблеми в българската компания се появиха миналата есен, когато в отчета си за тримесечието до края на септември Exco Technologies съобщи, че предвижда „допълнително да се намали отпечатъкът на ALC в България“ като начин за подобряване на финансовите резултати на самата група. Тогава Бош коментира, че е взето решение компанията да премести завода си в Благоевград в по-малко помещение. Към онзи момент обаче нямаше планове за закриване на производство.

Решението за откриване на трети завод в Благоевград след първите два в Ихтиман и Мусачево край София беше провокирано от недостига на работна ръка в района на столицата. В новата локация компанията добави производство на кожени калъфи за волани към листата си и планираше да оборудва още едно помещение за тапицерии за седалки. Дори и там обаче АЛС не успя да намери достатъчно хора. От компанията често са посочвали като проблем и това, че около 10% от работниците не идват редовно на работа.

0
0

Коментирай

Сайтът не носи отговорност за написаните коментари.